Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Ocak 2014 Salı

Tahinli patates dolmasi..


Merhabalar!
Bu yemegi anlatmaya nerden baslasam aceba? Eski gunlerden baslayayim, hani evvel zaman icinde kalbur saman icinde..ogretmenlik yaptigim donemlerde...Ogretmenler odasinda Humeyra arkadas ile konusurken bu yemekten bahsetti, yapimi cok zor geldi bana ama beynimin bir yerinde "yapmam gerekir"diye not aldim..Humeyracim gecenlerde bu nefis yemegi yapmis ve resmini paylasmis facebookta, israr edince tarifesini yazdi ama "illa gelin ben yapayim" diyerek..Bizim bir date yapabilme ihtimali var ama surer iki hafta diye dusundum ve kollari sivadim bu sabah..
Humeyraya ulasamayincca, en buyuk destek kizkardesi Zubeydeden geldi:) SAgolsun, gelip yardim etmek istedi ama bence bir blogger tarifleri kendi okuyup yapa bilmeli..duse kalka, hatalar yaparak, tadi tutturmaya calisir.. ama her islemde Zubeydeye resim appladim:) uzaklardan moral oldu..
Bizim hane cok sevdi bu lezzeti..umdugumdan guzel..insallah yapilir bolbol..Cekinmeyin sizde deneyin, hosunuza gitmezse bizim eve servis yapiniz:)

Bu yemegin isminin ne oldugunu bilmiyoruz:) Urdunlu komsularindan 25 yil once ogrenmisler Humeyralar..iyikide ogrenmisler:) Internette aradim ama google teyzem bulamadi..bir bilen varsa lutfen banada ogretsin, yoksa kalacak tahinli patates dolma diye.
 Bu resmi gorunce tabii cogumuz ic gecirdik facebookta:) Ellerine saglik Humeyracim

Gelelim malzemelere:
5 adet cok buyuk patates, 2 sogan, 500 gram shoarma eti, 2 adet limon, 2 adet tavuk bulyon, 250 gr tahin
 TEflon tavada shoarma etini ve iki ince dogranmis soganlari 15 dakika pisirin, ben tavuk shoarma eti tercih ettim..
 Orijinal tarifte patatesleri soyup, bir bicak ve kasik yardimi ile tum patatesi oymanizi tavsiye ediyor Humeyracim..ben ise daha kolay ve hizli olsun diye patatesleri ikiye boldum, iclerini oydum ve bol yagda kizarttim..
 Kizarmis patatesleri bir kagithavluda bekletiniz, fazla yaglari biraksin..Patateslerin icinide kizarttim, israf olmasin dedim..Zeyd afiyet ile yedi:))
 KAvrulmus etleri patateslere dolduruyoruz..ve derin bir borcamda yerlerini alsinlar. Sikica bir araya toplayin, sosunu ilave edince kaymamalari icin..
 Orijinal tarifte bir tavugu haslayip, suyunu kullanin diyor ama haslanmis tavuk kokusuna tahammulum yok, sevmem..Alternatif olarak 2 adet tavuk bulyonu, 2 su bardagi sicak suda erittim..icine 2 adet limonun suyunu ekledim ve 250 gr tahin. Guzelce cirpin ki poturlesmesin, 1-2 dakika cirpin..Yemekte hic ama hic tuz eklemiyoruz, shoarma baharatlarinin tuzu yeterli..
 Firina girmeden once..
 230 derecelik firinda 25-30 dakika pisiriniz..
 Humeyracim sagolsun bu resmi gonderdi, o patatesleri tum doldurdugu icin bu sekilde olmus..
 Benim patates dolmam..
Tahin limon ile karisinca cok hafifledi, oyle tahmin ettiginiz derece bir agirlik yok. Fistikezmesi sosuna benzettim, satesaus..Ben bir tum patates yedim,Hatalarla, eksiklerlede olsa kendim yaptim ve begendik, eminim ki Humeyra ve Zubeydeninkiler daha guzeldir! En kisa zamanda onlarla bir masada bulusacagiz insallah ve kuymak yiyecegiz, o zamanda onu yazarim:)

Hayat her zaman istedigini vermez insana..Ya hayal ettiklerinle yasarsin, yada yasamak zorunda olduklarinla yasamaya cabalarsin..

Umm Kulthum, enta omri..you are my life..bu yemege bu gider:)


1 yorum: